"We don't see things as they are, we see them as we are" Anais Nin

Η εν παραδείγματι Αναφορά

"Μύρου θείου πηγήν την σην εικόνα, έδειξε και ούτω, θαυμάτων μύρα βλύζει." - photo by worldcity, 2010

Ιούνιος, στη μελαγχολική Αθήνα. Εγκλωβισμένος σε τετράτροχες διαδρομές, εν μέσω ζέστης.

Το κόκκινο του φωτεινού σηματοδότη πρόκειται να μου προσφέρει την ελεημοσύνη του βλέμματος.

Με μόλις μια ανεπαίσθητη συστροφή του κεφαλιού διακρίνω στο προάυλιο χώρο της εκκλησίας

δυο νεαρά παιδιά που αγκαλιάζονται και φιλιούνται.

Κοιτάζω πάλι μπροστά, βάζω ταχύτητα και ξεκινώ.

Τα μάτια μου αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τις πολλαπλές εμφανίσεις της ίδιας εικόνας,

της εικόνας των παιδιών, της ανθρώπινης  ιεροτελεστίας που φτάνει στο ιερότερο σημείο της,

τον ασπασμό, την Αναφορά:

“Τα σα εκ των Σω, Σοι προσφέρομεν κατά πάντα και δια πάντα”,

“προσφέρω τα δικά σου, απ’ τα δικά σου…”

απ’το μυροδοχείο δυο νεαρών παιδιών η μεγαλοσύνη, η άρρητη προσευχή των σωμάτων,

κοινωνία και Θείον Μύρον.

“Μύρου θείου πηγήν την σην εικόνα,

έδειξε και ούτω, θαυμάτων μύρα βλύζει.”

Ο τροχιοδεικτικός ασπασμός των δυο παιδιών καθαγιασμένος και ευλογημένος,

μια εν παραδείγματι Αναφορά στη Ζωή και στο Τέλος.

“Λύτρωσαι ημάς, από πάσης ανάγκης και θλίψεως.

Την πάσαν ελπίδα μου εις σε ανατίθημι,

Μήτερ του Θεού,

φύλαξόν με υπό την σκέπην σου.”

Μια φωτογραφία. Μια εικόνα δεκαετιών.

Τόκος μιας αναίμακτης θυσίας δυο παιδιών

η επί σκοπώ εικόνα,

προς τους πεπτωκότες των αισθήσεων.

Για εμάς και την δια βίου απώλεια της Αναφοράς.

—-

 

 

6 responses

  1. Pingback: Η εν παραδείγματι Αναφορά « la prose du monde

  2. Το έχω δει και γυρνάω και το ξαναβλέπω… εκπληκτική επ᾽ αυτοφώρω σύλληψη του (α) σπασμού της ποίησης!

    June 29, 2010 at 20:14

    • καθ’ οδόν,
      μια άμωμος σύλληψη της ομορφιάς που μας περιβάλλει,
      κάτω ή πάνω από,
      πιο πέρα, πιο μέσα, πιο έξω, πιο δίπλα.

      «Μακάριοι οι άμωμοι εν οδώ…». Θυμήσου.

      July 4, 2010 at 12:27

  3. Pingback: Exposed « La Ivolution – non commercial

  4. Mιλούσε μιαν άλλη γλώσσα, την ιδιάζουσα διάλεκτο μιας
    λησμονημένης, τώρα πλέον, πόλεως, της οποίας και είτανε,
    άλλωστε, ο μόνος νοσταλγός.
    Ν.Ε.

    January 22, 2012 at 21:36

  5. Pingback: Η εν παραδείγματι αναφορά « Uncensored Stories

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s