"We don't see things as they are, we see them as we are" Anais Nin

Am I in earth, in heaven, or in hell?

worldcity in London - 2009 - photo by worldcity

Am I in earth, in heaven, or in hell?
Sleeping or waking? mad or well-advised
?”

William Shakespeare – The Comedy of Errors – from act II scene 2,
written between 1592 and 1594

8 responses

  1. Εύγλωτη η φωτογραφία. Και όμορφη.
    “Am i normal?” Ως προς τι και σε σύγκριση με ποιον ή τι; Απειράριθμες οι εφαρμογές του ερωτήματος. Τουλάχιστον όσες και οι εκφάνσεις της ζωής μας. Δεν γνωρίζω ποιο συναίσθημα και ποια σκέψη γέννησαν αυτήν την ανάρτηση. Ωστόσο προσωπικά διάλεξα έναν από τους πολλούς δρόμους που ανοίγει το ερώτημά σας.

    Η προσωπική φωτογραφία απαιτεί και κάπως πιο προσωπική απάντηση. Κάποιες φορές με κλόνισε το ερώτημα και η κλισέ απάντηση”δεν μπορεί όλοι οι άλλοι να σκέφτονται ή να δρουν διαφορετικά”. Συναγερμός. Απόκκλιση από την κανονικότητα. Κάποιες ελάχιστες φορές. Τότε θυμάμαι το “Φύλακες γρηγορείτε!” που φωνάζει ο κρατούμενος στις φυλακές στον ¨Ηνίοχο” του Δαμιανού. Τον φτύνουν όλοι. Και φύλακες και κρατούμενοι. Εκείνος όμως δεν πτοείται. Και πράγματι βρέθηκε το γόνιμο χώμα να πιάσει τόπο η κουβέντα του. Ένας συγκρατούμενος που την κράτησε ευλαβικά μέχρι τέλους και ας έμεινε μονάχος και ζητιάνος. Ποιος είναι ο “κανονικός”; Ο ένας ή οι πολλοί;

    August 15, 2009 at 23:52

    • Ξέρετε, όταν κοιτούσα την φωτογραφία, πριν την ανεβάσω, αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ο αντικατοπτρισμός που διακρίνει κάποιος:

      ο φακός αποθανατίζει ό,τι βρίσκεται μπροστά του, τα δύο διασταυρωμένα βλέμματα αλλά και ταυτόχρονα, εξ αντανακλάσεως και ό,τι υπάρχει πίσω από αυτόν.

      Τα πολλαπλά επίπεδα που δημιούργησε ο φωτογραφικός φακός φαίνεται να αφήνουν το ερώτημα να κυκλοφορεί ανάμεσά τους χωρίς να μπορείς να διακρίνεις σε ποιο ακριβώς από αυτά ανήκει:

      απ’το ταμπλώ φτάνει στα μάτια του ανθρώπου που στέκεται μπροστά, από εκεί στον φακό της φωτογραφικής μηχανής, και εν συνεχεία ακόμα πιο πίσω, σε ότι αντανακλάται και σε ότι δεν φαίνεται να αντανακλάται – ίσως φτάνει να προσκολλάται στο μόνιτορ του ηλ. υπολογιστή σαν ένα σημάδι που σε παρακινεί να απλώσεις το δάκτυλο στην οθόνη για να το απομακρύνεις.

      Σαν ένα άλλο, παράδοξο, Optical Character Recognition, το οποίο όμως δεν ζητάει απαντήσεις ή ορισμούς, βάζει απλώς το ερώτημα, – όπως κάνατε και εσείς στο σχόλιο σας,

      σε μια καθολική αντίθεση με την προτροπή που διαβάζουμε κάτω αριστερά (ή δεξιά;) στο ταμπλώ:

      «get some answers to those tricky questions»

      worldcity

      ευχαριστώ!

      August 16, 2009 at 12:28

  2. Κοιτώ και ξανακοιτώ την φωτογραφία σε διαφορετικές μέρες, για να δω αν κάποια φορά θα μου κάνει εντύπωση πρώτη και καθοριστική ο αντικατοπτρισμός, όπως σε σας. Όμως πάντα σταματώ στις μορφές, στα απολύτως γήινα και απτά λοιπόν. Αναρωτιέμαι αν είναι η γυναικεία μου φύση που “περιορίζεται”(;) εκεί (και δευτερευόντως ακολουθεί τους αντικατοπτρισμούς) και αν είναι η δική σας ανδρική φύση που πρώτα απ’όλα πετάει ανάμεσα από τους άπειρους τελικά αντικατοπτρισμούς.

    Η φωτογραφία αυτή μοιάζει πολύ με την άλλη στο τούνελ κάτω από τον Τάμεση. Ο ίδιος προβληματισμός, η ίδια ιδέα.

    August 18, 2009 at 19:10

    • Εγώ, μετά το σχόλιό σας, καταλαβαίνω ότι υπάρχει πρόβλημα στη φόρμα περισσότερο. Εννοώ ότι το πιθανότερο είναι να μην αρκεί μια φωτογραφία, ένα βίντεο/μουσική και ένα απόσπασμα από Shakespeare. Μπορεί να προκαλεί μια κάποια εντύπωση ή αίσθηση. Αλλά κάτι περισσότερο δεν είμαι σίγουρος – ή μάλλον τώρα είμαι σχεδόν σίγουρος ,πως όχι.

      Ίσως έχει ένα μικρό ενδιαφέρον: το ποστ προήλθε εξ’ αιτίας του “Am I in earth, in heaven, or in hell? Sleeping or waking? mad or well-advised?”, το οποίο και υπήρξε ο τροφοδότης. Την επομένη πρόσθεσα την φωτογραφία και κατόπιν τη μουσική της Καραίνδρου. Αλλά έτσι και παρ΄όλα αυτά το ποστ παραμένει σε μερική αφασία. Πάσχει. Αν όχι στη σύλληψη τότε στην αιτιολόγηση για να βγει προς τα έξω. Και συμπληρωματικά, ενώ η αιτία και το μέγεθος βρίσκεται στα λόγια του Shakespeare, ατυχώς τα υπερκαλύπτει η (δυνατή) εντύπωση της φωτογραφίας και του ερωτήματός της…

      Και ούτω καθ’ εξής. Στη πλειονότητα των ποστ εδώ ή θα λείπει ο λόγος (αν και αυτό γίνεται εσκεμμένα γιατί το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον – παρ’ όλο που δεν γίνεται επιτυχημένα) ή θα υπάρχει ο λόγος που τις περισσότερες φορές μπορεί να δημιουργεί θέμα όχι εξ’ αιτίας του περιεχομένου αλλά επειδή δεν είναι ισορροπημένος ώστε να συμπεριλάβει τον χώρο και τις εκδοχές του αναγνώστη.

      Επειδή δεν γνωρίζω αν ενδιαφέρουν καθόλου αυτά, δεν συνεχίζω για να μην κουράσω.

      Επανερχόμενος στο σχόλιό σας θα έλεγα ότι δεν φταίει η γυναικεία ή ανδρική φύση του παρατηρητή, αλλά η γυναικεία φύση προσανατολισμένη “στις μορφές, στα απολύτως γήινα και απτά” είναι προϋπόθεση μιας πιο υγιούς βάσης. Όχι μόνο εδώ, αλλά και παραπέρα. Όχι πάντοτε, αλλά πολλές φορές. Και έτσι τίθεται ή επανέρχεται το θέμα της φόρμας.

      Οι 2 φωτογραφίες, όμως, έχω την εντύπωση ότι δεν έχουν την ίδια ιδέα και προβληματισμό. Είτε μεμονωμένες, είτε σε συνδυασμό με τα ποστς. Κυρίως επειδή διαφέρουν ως προς την προοπτική.

      August 19, 2009 at 09:51

  3. Σίγουρα τα πολλά σχόλια είναι φτώχια τουλάχιστον σε αναρτήσεις σαν τις δικές σας, όπου οι περισσότερες αναπαριστούν μία αίσθηση ή έναν κόσμο σπασμένων εικόνων. Αντιλαμβάνομαι την απογοήτευσή σας και τις σκέψεις περί φόρμας, ωστόσο η άποψη μου είναι πως οι “ελλιπείς” αναρτήσεις του είδους, ακριβώς λόγω της ελευθερίας που αφήνουν μπορούν να γίνουν αφορμή εμπνεύσεων, σκέψεων και συναισθημάτων, κάποτε πράγματι πολύ διαφορετικών από αυτά που είχε κατά νου ο δημιουργός τους, ο οποίος άλλωστε δείχνει να νοιάζεται πιο πολύ για μια αίσθηση παρά να γίνει κατανοητός. Θα καταλήξω όμως ότι στις περιπτώσεις αυτές είτε έτσι είτε αλλιώς τα σχόλια περιττεύουν. Αρκεί η όποια αίσθηση που όμως πια ανεξαρτητοποιείται από αυτόν που την προκάλεσε.

    August 19, 2009 at 11:15

  4. Pingback: Exposed « La Ivolution – non commercial

  5. Reblogged this on vequinox.

    March 9, 2016 at 23:26

  6. Reblogged this on anastasiakalantzi50.

    March 10, 2016 at 18:30

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s