"We don't see things as they are, we see them as we are" Anais Nin

Μουσική Μυθολογία – Η Αγνή Μπάλτσα στο Ηρώδειο

"Βρίσκω καταπληκτικό ότι ύστερα από τόσα χρόνια οι άνθρωποι εξακολουθούν να θέλουν να έρθουν για να με δουν, για να με ακούσουν. Ίσως αυτό να συμβαίνει επειδή πάντοτε σεβάστηκα το κοινό, σεβάστηκα τον εαυτό μου. Είναι μεγάλη ευθύνη, μεγάλος φόβος, αλλά μου δίνει και μεγάλη δύναμη. Η επαφή με το κοινό είναι μια ερωτική ιστορία"

Στις 15 και 17 Σεπτεμβρίου 2009 η Αγνή Μπάλτσα εμφανίζεται στο Ηρώδειο και θα παρουσιάσει επιλογές από μια σειρά ελληνικών λαϊκών τραγουδιών, εκ των οποίων έντεκα τα είχε συμπεριλάβει σε μια συλλογή που εξέδωσε το 1986 η Deutsche Grammophon, υπό τον τίτλο “τα τραγούδια της πατρίδας μου”. Η παράσταση είναι αυτή που είχαμε δει πέρσι τον Απρίλιο στην αιθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη στο Μέγαρο.

Κατά καιρούς, αρκετοί έχουν εκφράσει τις ενστάσεις τους για τέτοιου είδους εγχειρήματα.  Τραγούδια αυθεντικά λαϊκά και ρεμπέτικα όταν διασκευάζονται σε ξένο περιβάλλον απο εκείνο που τα γέννησε και τα έντυσε με την σεμνότητα και την αγιότητα του απλού και καθημερινού, τότε εκτελεστές και εκτελέσεις τελούν εν κινδύνω. Πράγματι όταν επιχειρήσεις να βάλεις ορχήστρα κλασικών οργάνων και μια mezzo soprano να τραγουδήσει την “Αρχόντισσα” του Τσιτσάνη,  τον “Ταχυδρόμο” του Χατζηδάκι, ή το “Μέρα Μαγιού” του Θεοδωράκη, τότε ή θα πρέπει να το έχεις σκεφτεί πολύ ή να μην το επιχειρήσεις καθόλου.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η Μπάλτσα κατορθώνει όχι απλώς να ανταπεξέλθει στον βαθμό δυσκολίας, αλλά να δημιουργήσει τη γέφυρα ανάμεσα στο κλασικό και τ0 λαϊκό τραγούδι που σπάνια μπορεί να συναντήσει κάποιος.

Η ερμηνεία της Μπάλτσα ενσωματώνει την συγκλονιστική, για την ανθρώπινη φωνή, εμπειρία της όπερας στην λαϊκή μουσική παράδοση και στην ερμηνεία των ελληνικών τραγουδιών. Δεν την βοηθάει η καταγωγή της μόνο ή οι φωνητικές και ερμηνευτικές της ικανότητες. Έχει το υπόβαθρο μιας μεγάλης τέχνης, του κλασικού τραγουδιού, της όπερας, το οποίο την φέρνει μπροστά στην ερμηνεία με ένα σπάνιο όσο και πλούσιο εύρος συναισθημάτων και απόλυτης ακρίβειας και ελέγχου και στην παραμικρή λεπτομέρεια της φωνής.

Η ίδια η Μπάλτα, έχει δηλώσει ότι ερμηνεύει τα τραγούδια αυτά με φόβο και σεβασμό και με συναίσθηση ευθύνης όσο και χαράς.

Η Μπάλτσα έκανε πολύ μεγάλη διεθνή καριέρα και έγινε διάσημη και αγαπητή για την μοναδική της  αίσθηση, για το σπάνιο ένστικτο της να χρωματίζει, στο βαθμό και στο βάθος που απαιτούνταν, τις λέξεις.

Στις 15 και 17 Σεπτεμβρίου στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού.

worldcity

One response

  1. Χρηστος Βουλγαριδης

    Αγαπητη κ. Μπαλτσα, για ονομα του Θεου,τι δουλεια εχετε εσεις με ολους αυτους που εχουν ξεμοραθει τελειως, ανυμποροι να αντιληφθουν οτι μονο εαυτον εξευτελιζουν, παιζοντας εργα τους στο καναλι της βουλης διπλα στους Θεους της τεχνης.Ειναι πραγματι τοσο ισχυρη η δυναμη του μαμωνα, που μπορει να ισοπεδωση τα παντα?

    January 31, 2010 at 22:39

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s