"We don't see things as they are, we see them as we are" Anais Nin

Μήδεια Βασίλιεφ : οι επισκέπτες του “La Ivolution” κρίνουν

Θα μας ενδιέφερε οι γνώμες όλων να προβάλλονται.

Περισσότερο, ακόμα, οι αντίθετες από τις δικές μας.

Έτσι, τις συγκεντρώσαμε σε ένα post,

(χωρίς τα σχόλια / απαντήσεις του administrator),

για να προβληθούν.

—————————————

Σχόλιο: ΣΤΕΛΛΑ

Η ΠΑΡΆΣΤΑΣΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙΝΟΦΑΝΗΣ ΠΕΡΑ ΑΠΌΤΟ ΦΑΙΝΕΣΘΕ.

ΑΞΙΟΠΟΗΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ [ΜΟΥΣΙΚΗ,ΧΟΡΟΣ,ΕΙΚΟΝΑ [ΕΝΔΥΜΑ] ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΕΝΑΝ ΘΕΑΤΗ ΜΕΤΕΧΟΝΤΑ.

ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΗΝ ΘΕΩΡΩ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ. ΣΙΓΟΥΡΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ  ΑΠΟΡΙΕΣ ΣΤΟ ΓΙΑΤΙ ΕΠΕΛΕΓΕΙ ΑΥΤΗ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΓΙΑΤΙ ΕΠΕΛΕΓΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΝΔΥΜΑ .

ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΑΚΥΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΗΘΟΠΟΙΙΑ ΟΛΩΝ ΑΝΕΞΕΡΈΤΩΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΤΗΣ ΠΑΡΆΣΤΑΣΗΣ Η ΟΠΟΊΑ ΗΤΑΝ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

Alex

goleador_it20@hotmail.com

Με λίγα λόγια.. ενδιαφέρουσα και πρωτοποριακή. Ας ξεκολλήσουμε από το συντηρητικό παρελθόν μας και ας είμαστε ανοιχτοί σε μια διαφορετική προσέγγιση.

Γιαννης
ioantsek@hotmail.com |

Ειδα τη Μηδεια,χτες στο βραδυ στη Πατρα,μεσα σ’ενα καταμεστο Αρχαιο Ωδειο.Παρακολουθω παραστασεις αρχαιου δραματος,απο τα 8 μου χρονια και εχω δει ολες σχεδον τις σωζομενες τραγωδιες.Ομολογω,πως ημουν αρκετα επιφυλαχτικος,στο να δω τη συγκεκριμενη παρασταση,υστερα απο τα τοσα αρνητικα σχολια,που ειχα ακουσει.
Βγαινοντας,απο το θεατρο,τοσο εγω,οσο και πολλοι αλλοι θεατες,εκφρασαμε την ιδια απορια: Γιατι αντιμετωπιστηκε με αυτο το τροπο η ”Μηδεια” στην Επιδαυρο; Τι ηταν αυτο,που ενοχλησε τοσο πολυ το….εκλεκτο κοινο της Επιδαυρου; Διοτι στη παρασταση,που ειδα εγω χτες,δεν υπηρχε τιποτα απολυτως,που να δικαιολογει,τις τοσο ακραιες αντιδρασεις.Σημειωνω,δε οτι στην εκδοχη,που παρουσιαστηκε στη Πατρα,συμπεριλαμβανονταν ολες σχεδον οι σκηνες,που ενοχλησαν το κοινο,οπως η σκηνη της απαγγελιας της αγγελικης ρησης σε τρεις γλωσσες καθως και το φιναλε με το τρικυκλο.
Το μονο,που εχω να πω εγω προς ολους τους συντελεστες της παρασταση ειναι μονο μια λεξη: ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ.Πραγματικα ολοι τους αξιζουν,ενα μεγαλο μπραβο.Διοτι,δουλεψαν σκληρα και αυτο βγηκε στο κοσμο,ο οποιος τους χειροκροτησε θερμα,παρουσιαζοντας ενα αποτελεσμα τουλαχιστον ευφυες.
Σε οσους λενε,οτι το εργο,που παρουσιαστηκε δεν ηταν η Μηδεια του Ευριπιδη αλλα η Μηδεια του Βασιλιεφ,εχω να τους πω,οτι καλυτερα θα ηταν,πριν μιλησουν,να κανουν το κοπο,να διαβασουν το πρωτοτυπο κειμενο του Ευριπιδη.Εκει θα διαπιστωσουν,οτι στη παρασταση του Βασιλιεφ,δεν υπαρχει η παραμικρη αλλοιωση στο κειμενο του Ευριπιδη.Εχουμε να κανουμε καθαρα με το εργο του Ευριπιδη και οσοι επιμενουν για το αντιθετο,το κανουν εκ του πονηρου.
Η παρασταση του Βασιλιεφ,ηταν κατα τη γνωμη μου μια απο τις δυο-τρεις καλυτερες παραστασεις αρχαιου δραματος,που εχω παρακολουθησει ποτε.Ο σκηνοθετης,απομακρυνθηκε εντελως,απο τις κλασσικες προσεγγισεις,που εχουμε βαρεθει να βλεπουμε,ολα αυτα τα χρονια,σε παραστασεις αρχαιου δραματος και θελησε να παρουσιασει μια Μηδεια επικη.Οι ενδυματολογικες επιλογες καθως και το υπεροχο σκηνικο του Διονυση Φωτοπουλου,καθιστουν σαφες οτι υπηρετουν την ιδεα μιας πολυπολιτισμικης προσεγγισης του μυθου.Ακυρωνει,δε τη σκοτεινη πλευρα του μυθου και δημιουργει μια πιο ελαφρια και φωτεινη ατμοσφαιρα,χωρις ομως να χασει την ουσια του μυθου ή να προδωσει την τραγικοτητα της κεντρικης ηρωιδας.
Γνωριζοντας,λοιπον,εκ των προτερων,οτι δε προκειται να δουμε μια συνηθισμενη προσεγγιση του εργου του Ευριπιδη,τοτε ομολογουμενως το θεαμα ειναι συναρπαστικο και εντυπωσιαζει.Η κινησιολογια και οι χορογραφιες τοσο του χορου οσο και των ηθοποιων,συναρπαζουν και σε αφηνουν αναυδο με την πολυπλοκοτητα τους,δημιουργωντας ενα μοναδικο αισθητικο αποτελεσμα.Ισως τα χορικα,επρεπε να ειχαν μικροτερη διαρκεια αλλα αυτο δε σημαινει οτι δεν αξιζουν επαινους,για τη πρωτοτυπια τους.Εμενα προσωπικα δε με κουρασαν καθολου.
Οσον αφορα τη χρηση του ρεμπετικου,τη βρηκα,ευφυιεστατη και πιστευω,οτι καταφερε ν’αναδειξει,με τον καλυτερο τροπο,το τραγικο στοιχειο του μυθου.Η μουσικη του Τακη Φαραζη,ηταν εξαιρετικη ενω πολλα μπραβο αξιζει και η ορχηστρα,που επαιζε ζωντανα τα τραγουδια επι σκηνης.
Απο ‘κει και περα στη παρασταση υπαρχουν πολλες σκηνες,που πραγματικα σε συγκλονιζουν με την ευρηματικοτητα και τη δυναμικη τους.Ξεχωρισα τη κοντρα-ταυρομαχια Μηδειας-Ιασονα,τη σκηνη,που η Μηδεια δηλητηριαζει με φιδια το φορεμα και σφυρηλατει το στεμμα,τη θυσια ενος απο τα παιδια στο βωμο καθως και τη τελευταια σκηνη,που τα παιδια ζωντανευουν.Σκηνες πραγματικα εξυπνες,σκληρες που αναδεικνυουν ομως,με τον πλεον καταλληλο τροπο,την ουσια του μυθου.Επιτρεψτε μου επισης,να εχω την αποψη,οτι η απαγγελια της αγγελικης ρησης σε ελληνικα,αγγλικα και γαλλικα ηταν απο τις πιο δυνατες στιγμες της παραστασης.Μια πραγματικα συγκλονιστικη σκηνη,μοναδικης κορυφωσης,οπου βεβαια απαιτειται μυαλο και κριση,για να μπορεσεις να τη κατανοησεις,πραγματα,που πολλοι δε διαθετουν.
Η Λυδια Κονιορδου,εδωσε πραγματικα ρεσιταλ ερμηνειας.Αναμφιβολα,ηταν η καλυτερη Μηδεια,που εχω δει.Νομιζω,πως πρεπει να το ξερει και η ιδια,οτι επαιξε το ρολο της ζωης της.Ο Νικος Ψαρρας,ηταν εξαιρετικος και καταφερε ν’αγγιξει τους παντες με την ερμηνεια του.Πολυ καλοι επισης,η Αγλαια Παππα ως Τροφος και Αγγελος και ο Νικος Καραθανος ως Αιγεας.
Φυσικα εχω και τις ενστασεις μου,οι οποιες αφορουν κυριως το κατακερματισμενο,γεματο παυσεις λογο,τον οποιο αν και συνηθισα αργοτερα,εντουτοις δε καταλαβα,ποιον ακριβως σκοπο εξυπηρετουσε.Πρεπει να τονισω δε,οτι δε με ενοχλησε καθολου η σχεδον συλλαβιστη απαγγελια του χορου.Επισης ανευρη,μου φανηκε η σκηνη Κρεοντα-Μηδειας.Ο Κρεοντας,εμφανιστηκε στη σκηνη λιγακι αλλοπαρμενος,με αποτελεσμα,να βγει λιγο αμηχανη η συνομιλια του με τη Μηδεια.Η σκηνη με τον Αιγεα παλι,αποδοθηκε με εντονα κωμικους τονους και μπορω να πω,οτι μου αρεσε σε γενικες γραμμες.
Σαν συνολο,λοιπον,λεω πως προκειται για μια μοναδικη θεατρικη εμπειρια και ενα απο τα σπουδαιοτερα γεγονοτα,που συνεβησαν ποτε στα θεατρικα μας πραγματα.
Φυσικα,γνωριζω,πως κανεις δε θα παρει στα σοβαρα τη γνωμη μου.Αφου,κι εγω ο ιδιος,βγαινοντας απο το θεατρο,αναρωτιομουνα αν ειχα δει την ιδια παρασταση,με αυτη,που αποδοκιμαστηκε τοσο εντονα στην Επιδαυρο.Δε τολμουσα,να παραδεχτω,οτι μου αρεσε τοσο πολυ,επειδη φοβομουν μηπως,με κραξουνε.Αυτη ειναι ομως,η γνωμη μου και δεν θα φοβηθω να την εκφρασω,επειδη οι περισσοτεροι ασπαζονται την ακριβως αντιθετη αποψη.
Οσο για την επιθεση,που δεχτηκε η Μηδεια στην Επιδαυρο,εκτος απο αχαρακτηριστη και αγενεστατη,τη θεωρω σκληρη και αδικη.Πραγματι,δεν αξιζε αυτη την αντιμετωπιση,απο το κοινο.Επιτρεψτε μου να πω,οτι το κραξιμο,που εφαγε η παρασταση στην Επιδαυρο το θεωρω ιδιαιτερα υποπτο.Δε ξερω τι ακριβως παιχτηκε,το σιγουρο ομως ειναι,οτι τα γιουχα δεν ηταν καθολου αυθορμητα και κατι περιεργο συνεβη.Πιστευα τουλαχιστον,οτι οι ειδημονες,θα αντιμετωπιζαν διαφορετικα τη παρασταση.Αλλα πως να τολμησουν να γραψουν κατι διαφορετικο,οταν βλεπουν,οτι το κοινο αισθημα ειναι εναντιον της παραστασης; Επιτρεψτε μου,να εχω σοβαρες επιφυλαξεις,ως προς την αντικειμενικοτητα των σχολιων τους.
Η παρασταση,που παιχτηκε στο Αρχαιο Ωδειο,διηρκησε τρεις ωρες ακριβως.Το κοινο,παρακολουθουσε,προσηλωμενο και ελαχιστες ηταν οι αποχωρησεις,που ειχαμε,κυριως προς το τελος.Το δε χειροκροτημα στο τελος,ηταν αποθεωτικο.Η κυρια Κονιορδου ηταν συγκινημενη και τη κατανοησα πληρως.Ειναι πολυ σκληρο πραγμα,να δουλευεις ακαταπαυστα τοσους μηνες,να παρουσιαζεις ενα αξιεπαινο αποτελεσμα επι σκηνης και στο τελος,να βλεπεις το κοπο σου να λοιροδειται με τετοιο χυδαιο τροπο.Ποσο μαλλον οταν ξερεις,οτι η δουλεια,που παρουσιαζεις δεν αξιζει αυτη την αντιμετωπιση.Το θερμο χειροκροτημα του τελους,ηταν κατι,που το ειχαν αναγκη,ολοι οι συντελεστες της παραστασης.
Οσοι λενε,οτι η παρασταση ηταν φιασκο ειναι ημιμαθεις και εχουν προβλημα,αντιληψης της θεατρικης πραξης.Και μη με κατηγορειστε,οτι δε σεβομαι την ελευθερια της γνωμης του αλλου.Οπως,οι πολεμιοι της παραστασης,δε σεβαστηκαν το κοπο των ηθοποιων,οπως δε σεβαστηκαν αυτους,που ηθελαν να παρακολουθησουν και τους αρεσε η παρασταση (γιατι υπηρχαν και τετοιοι,οσο κι αν ισχυριζονται καποιοι το αντιθετο),ετσι κι εγω δε σεβομαι την αποψη τους και τους λεω καταμουτρα,οτι ειναι για τα μπαζα.Το Ελλαδισταν,εδειξε για μια ακομα φορα το μεγαλειο του.Ιδου τι μπορει να γινει,οταν σε μια χωρα κυριαρχουν η αγνοια,η ημιμαθεια και τα πισωπλατα παιχνιδακια.
Ξαναδινω,λοιπον τα συγχαρητηρια μου σε ολους τους συντελεστες και τους λεω,οτι ηταν ολοι τους γενναιοι και σπουδαιοι.Η παρασταση τους ηταν κατα πολυ ανωτερη,απο τη περσινη Ηλεκτρα του Πετερ Σταιν και μια απο τις πιο ενδιαφερουσες,που εχουν γινει ποτε στη χωρα μας.Και οχι,δεν εχω καμια σχεση,με κανεναν απο τους συντελεστες της παραστασης.Απλα,με ενοχλει τρομερα η αδικια και καποια πραγματα πρεπει να λεγονται.

από ΑΝΑΤΟΛΙ ΒΑΣΙΛΙΕΦ – Πέρα απο την Μήδεια – Μια εκπληκτική παράσταση που έφερε σε αμηχανία, προκάλεσε και εξόργισε τους Επιδαυρικούς, και όσους είναι “αφιερωμένοι” στο αστικό θέατρο., 2008/09/06 at 5:07 μ.μ.

————————————-

Angela
Το ξαναέγραψα και το ξανακάνω. Με εκφράζει απόλυτα.
Λυπάμαι για ότι είδα. Λυπάμαι….

————————————-

goas
http://goas.wordpress.com/ | goas_1976@yahoo.gr

Άμα δεν καταφέρω να ειδώ το αρχικόν δημιούργημα του Βασίλιεφ – αν και ως δημότης των Πατρών το επλήρωσα με 500 χιλιάδας γιούρια – πολύ θα στεναχωρεθώ.

Από την άλλην, worldcity,

καλά κάνουν οι καλλιτέχνες κι αναπροσαρμόζονται.

Να κοπεί και κανα εισιτήριον, να γίνει και καμιά απόσβεσις…

Η τέχνη κατεγράφη από τους “ειδικούς”.

Άλλωστε, οι “ειδικοί” τα βλέπουν ούλα στην Επίδαυρον, έτσι δεν είναι;

Τί να ιδούμεν κι εμείς οι χωργιάται;
Σας φιλω!

από Η εν Επιδαύρω Μήδεια του Βασίλιεφ: μια Μήδεια για συλλέκτες – Omertà στην καρατόμηση της παράστασης, 2008/08/29 at 4:59 π.μ.

————————————-

goas
http://goas.wordpress.com/ | goas_1976@yahoo.gr

Χαίρομαι κι αγάλλομαι, αγαπητέ worldcity,

δια τη ζέσιν όλων των γραφώντων καθώς και για τις γνώμες που εδιάβασα.

Ας πω τώρα κι εγώ κάτι που πιστεύω.

Προς τους αναφέροντες ασέλγειες και λοιπές ποινικές πράξεις:

Αγαπητοί, μην υπερασπίζεσθε με τόσην μανίαν τα αρχαία ημών κειμήλια.

Παλαιότερα, κάποιοι το παράκαμαν… Θεωρείτε δίκαίους τους τότε λόγους των; Ή, μήπως αυτών;

Προς τους λέγοντες πως όποιος θέλει να ανεβάσει τη Μήδεια σε δική του εκδοχή, οφείλει να γράψει εκ νέου το έργο:

Καλοί μου. Ο πλούτος και η διάρκεια τούτων των νεκρών – θεατρικά – γραπτών, οφείλεται στες δυνατότητες των κατά καιρούς θεατρίνων να τα ερμηνεύουν μετά εμπνεύσεως και αναρχίας – ενίοτε προκλητικής δια την πλειοψηφίαν – και ουχί μετά σχολικού επιπέδου φιλολογικής ορθότητος.
Η πρόσφατη θεατροπαράδοσις αποδεικνύει μάλλον πως οι παλαιοί “υβρισταί” (Ροντήρης, Κουν, Σολωμός, Ευαγγελάτος) γίνονται τα νέα “ιερά και όσια”.

Τα καταδικασθέντα του ‘59 ακόμα παίζονται ως πρωτοπόρα (δυστυχώς!).

Πρός κύριο Παναγιώτη:

“αλήθεια θα τολμούσε κάτι ανάλογο στην πατρίδα του Σέξπηρ;”

Καλέ μου κύριε, και εις την Αγγλία υπάρχουν αραχνιασμένοι καθηγηταί αρχαίων ιδρυμάτων που κραυγάζωσι όταν υποδύονται τον Άμλετ μαύροι ή γυναίκες.
Αλλά, ο κοινός νους δεν αναζητά καθημερινά την δόξα της πατρίδος στα κείμενα του Βάρδου…

Ημείς οι νεοέλληναι – που ανάθεμα κι αν ξεύρουμε να καταλάβουμε δέκα λέξεις από όλον τον Ευριπίδην – ξάφνου πετιόμαστε από ‘ξαρχής άμα κανας αλλοδαπός αγγίξει τραγωδίες.

Όσο, φίλοι, δια την παράστασιν, θα τηνε δώ όταν έρθει από τα μέρη μου, την άλλην εβδομάδα. Κατανοώ όσους δεν κατάλαβαν, δεν επέρασαν καλά και, ίσως, απλά εβαρέθηκαν.

Ελπίζω να μην πάθω τα ίδια και χειρότερα (είδα πριν από λίγες ημέρες τον, συνεπέστατο και σεβαστικό, διπλό Οιδίπου της Πατεράκη και βλαστήμησα τες ώρες που’χασα από τη ζωήν μου, ο θνητός!).

Μόλις τηνε δω θα σας ειπώ και τη δική μου γνώμη.

Σας φιλώ και σας ευχαριστώ δια την ανάγνωσιν.

από ΑΝΑΤΟΛΙ ΒΑΣΙΛΙΕΦ – Πέρα απο την Μήδεια – Μια εκπληκτική παράσταση που έφερε σε αμηχανία, προκάλεσε και εξόργισε τους Επιδαυρικούς, και όσους είναι “αφιερωμένοι” στο αστικό θέατρο., 2008/08/28 at 11:13 μ.μ.

—————————————-

gprok
par29gr@yahoo.com

-) Έχετε δίκιο, πολλοί γλεντούν κάθε χρόνο με τις επιδοτήσεις.

Ο Βασίλιεφ με πείραξε όχι για την επιδότηση, αλλά για το ύφος της παράστασης και τη λογική “εγώ κάνω το σωστό και σεις που δεν το καταλαβένετε είστε αδαείς και αμόρφωτοι”.

Την κα Κονιόρδου την έχω παρακολουθήσει αρκετές φορές (πριν από χρόνια πρέπει να ομολογήσω) και μου άφησε θετικές εντυπώσεις, χωρίς να επηρεασθώ από τα media μιας που μου προκαλούν αηδία και δεν τα παρακολουθώ.

από Η εν Επιδαύρω Μήδεια του Βασίλιεφ: μια Μήδεια για συλλέκτες – Omertà στην καρατόμηση της παράστασης, 2008/08/25 at 5:48 μ.μ.

—————————————–

Μυρτώ
myrtoiro@yahoo.gr

Συμφωνώ απόλυτα με το χρήστη freedomlog.
Δυστυχώς, βρεθηκα κι εγώ το Σάββατο σην Επίδαυρο για να παρακολουθήσω “αρχαία τραγωδία” και στο τέλος βρέθηκα να παρακολουθώ… “μοντέρνα τραγωδία”.
Τι αίσχη ήταν αυτά? Τι ιεροσυλίες?
Από τα σκηνικά, το χορό, την ερμηνεία έως και τη διασκευή, όλα ήταν μια απόλυτη φρίκη!
Η ερμηνεία των ηθοποιών ήταν συνεχώς διακεκομμένη. Λες και δεν ήξεραν πού πάει η τελεία και πού το κόμμα. Υποτίθεται ότι η Mήδεια είναι τραγωδία, και το κατέληξαν σε κωμωδία.
Τα σκηνικά ήταν θεόφτωχα! Μόνο αρχαία Ελλάδα δεν θύμιζαν, με αυτό το μεσσαιωνικό κόκκινο κάστρο και τα τριγωνικά σημαιάκια! Για να μην αναφέρω τα πρόχειρα “άρματα” που ήταν μπαγκαζίερα και ένα ποδήλατο διακοσμημένο με μπαλόνι ηλίου. Η δε αρένα, μας έκανε να νομίζουμε πως δεν έχουμε έρθει να δούμε θέατρο, αλλά …ταυρομαχείες!
Ηταν μια φτηνη Μήδεια! Η Μήδεια του …poster!
Μας κατέστρεψαν την ιστορία, βάζοντας τη Μήδεια να …σέρνει τα σκοτωμένατης παιδιά πίσω από το ψευτοάρμα. Αυτό είναι προσβολή για τον νεκρό, κάτι που είχει κάνει ο Αχιλλέας στον Έκτορα, αλλά όχι η Μήδεια στα παιδιά της! Ιεροσυλία και απαράδεκτοι όλοι τους γενικά!
Ο χορός μιλούσε πολλές φορές ανακατεμένος, με αποτέλεσμα να μην καταλαβαίνουμε τι λένε. Και η χορογραφία τους πολλές φορές, κούραζε.
Γενικά, όσες φορές είχα δει Μήδεια, μου έβγαζε συναίσθημα λύπης και δακρύων για τα δεινά της, αλλά συνάμα λύτρωση και αγαλίασης ότι όλοι παίρνουν στο τέλος την τιμωρία που τους αξίζει. Τώρα, το μόνο που μου έβγαλε αυτή η …παράσταση, ήταν πίκρια, θυμό και στεναχώρια, για την καταστροφή της ιστορίας μας και για τον ιερό χώρο της Επιδαύρου, που αφού δεν τον σέβονται οι Έλληνες συντελεστές και ηθοποιοι, πως περιμένουμε να τον σεβαστούν οι ξένοι??

από Μήδεια – Βασίλιεφ, Επίδαυρος 2008 (του χρήστη freedomlog), 2008/08/25 at 10:26 π.μ.

—————————————

freedomlog
http://tapestry60.wordpress.com | jpml02@yahoo.com

Αγαπητέ κ. Κυριμλίδη,

Η κα Κονιόρδου έχει ήδη άλλους κορυφαίους ρόλους και ο συγκεκριμένος την μείωσε αφάνταστα.

Ο κ.Βασίλιεφ μάλλον θα γλεντάει το όποιο “παραδάκι” εισέπραξε από τους χορηγούς, εις υγείαν των κορόιδων.

από Η εν Επιδαύρω Μήδεια του Βασίλιεφ: μια Μήδεια για συλλέκτες – Omertà στην καρατόμηση της παράστασης, 2008/08/24 at 11:59 π.μ.

—————————————-

freedomlog
http://tapestry60.wordpress.com | jpml02@yahoo.com

Αγαπητέ powerpoint, η γνώμη μου είναι ότι δεν ήταν καθόλου εξαιρετικοί και γι αυτό η αποδοκιμασία μου με το κείμενό μου (ξαναλέω ότι δε συμφωνώ με τις αποδοκιμασίες και δεν αποδοκιμάζω με φωνές, αλλά καμμιά φορά κι αυτό είναι αναγκαίο. Μην ξεχνάμε ότι και οι αρχαίοι Έλληνες αποδοκίμαζαν και μάλιστα με πιο άσχημο τρόπο).

από Μήδεια – Βασίλιεφ, Επίδαυρος 2008 (του χρήστη freedomlog), 2008/08/24 at 11:52 π.μ.

—————————————-

powerpoint
dariana94@gmail.com

Ας μην είμαστε τόσο αφοριστικοί.Οι συντελεστές της παράστασης είναι όλοι τους εξαιρετικοί.Απλά είναι μια διαφορετική προσέγγιση του έργου.Τίποτα το κακό δεν υπάρχει σ’αυτό.

από Μήδεια – Βασίλιεφ, Επίδαυρος 2008 (του χρήστη freedomlog), 2008/08/23 at 11:30 μ.μ.

—————————————-

freedomlog
http://tapestry60.wordpress.com | jpml02@yahoo.com

Δηλαδή λέτε ότι όλοι οι Νεο-Ελληνες είναι αμαθείς και μόνον ο κ.Βασίλιεφ κατέχει τα μυστικά της αρχαίας τραγωδίας.

Αν και είμαι κατά των αποδοκιμασιών και προσωπικά δεν αποδοκιμάζω, η συγκεκριμένη παράσταση μάλλον αποζητούσε κάτι τέτοιο ίσως για να προκαλέσει και να ακουστεί.

Αυτά που “καρατομήθηκαν” μπορείτε να μας πείτε πως συνέβαλαν στην όλη παράσταση; Προσωπικά τα βρήκα ανούσια και πρόχειρα. Και δεν είναι καθόλου σταλινικό να αλλάζει κάτι άσχημο. Ίσως δείχνει ότι κάποιοι (η κα Κονιόρδου; ) αποφάσισαν να σεβασθούν το κοινό.

από Η εν Επιδαύρω Μήδεια του Βασίλιεφ: μια Μήδεια για συλλέκτες – Omertà στην καρατόμηση της παράστασης, 2008/08/23 at 4:34 μ.μ.

—————————————

freedomlog
http://tapestry60.wordpress.com | jpml02@yahoo.com

κ.Κυριμλίδη, συμφωνώ με την κα Ψαραδέλη. Κανείς δεν απαγορεύει στον κάθε Βασίλιεφ να γράψει ένα δικό του έργο, βασισμένο ίσως στη Μήδεια και να εκφράσει τους όποιους προβληματισμούς του. Όταν όμως λέει Μήδεια του Ευριπίδη δεν έχει δικαίωμα να σαχλαμαρίζει.

Τη γνώμη μου την έχω εδώ: http://tapestry60.wordpress.com/2008/08/17/medea-vasiliev/ (για να μην τα ξαναγράφω)

ΥΓ. Δε θεωρώ τον εαυτό μου ειδικό στο θέατρο, αλλά δε μου αρέσει να σπαταλούν το χρόνο (και τα χρήματα) μου όσοι θέλουν να πειραματισθούν.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.

από ΑΝΑΤΟΛΙ ΒΑΣΙΛΙΕΦ – Πέρα απο την Μήδεια – Μια εκπληκτική παράσταση που έφερε σε αμηχανία, προκάλεσε και εξόργισε τους Επιδαυρικούς, και όσους είναι “αφιερωμένοι” στο αστικό θέατρο., 2008/08/23 at 1:21 μ.μ.

—————————————

Αγγελος
http://angeloscy.blogspot.com

Συγχαρητήρια στους προλαλήσαντες για την πολλά ζωντανή και ειλικρινή συζήτηση.

Δεν είναι αυτό κάτι θετικό που γεννήθηκε μέσα από την εν λόγω παράσταση..?

από ΑΝΑΤΟΛΙ ΒΑΣΙΛΙΕΦ – Πέρα απο την Μήδεια – Μια εκπληκτική παράσταση που έφερε σε αμηχανία, προκάλεσε και εξόργισε τους Επιδαυρικούς, και όσους είναι “αφιερωμένοι” στο αστικό θέατρο., 2008/08/23 at 2:25 π.μ.

————————————–

Ναντια Ψαραδελλη
nadia.psaradellis@yahoo.gr

Η Μήδεια του Βασίλιεβ δεν με βρισκει συμφωνη διοτι πιστευω πως ασελγει πανω στο κειμενο ωστε να το κανει να πει πραγματα που αυτος θελει να πει κει οχι ο ιδιος ο μυθος και ακομη λιγοτερο το κειμενο του Ευριπιδη. Γι’αυτο πιστευω πως για να περασει τις δικες του αποψεις καλυτερα θα εκανε να γραψει ενα δικο του θεατρικο εργο παρα να παραμοφωνει καθ’αυτο τον τροπο εργα αλλων. Κατα τα αλλα τα θεατρικα του “τρικ” μου φανηκαν φτηνα και τετριμμενα, εκτως απο τη μουσικη του Φρατζη. Ληπαμαι για τους ηθοποιους που παγιδευτικαν και εισεπραξαν αρνητικες αντιδρασεις. Δεν ειμαι απο αυτους που γιουχαραν, αλλα ουτε και χειροκροτησα στο τελος. Πιστευω ομως πως η αντιδραση του κοινου ηταν δικαιολογημενη. Το κραμα μυστικο-ιδεαλισμου του σκηνοθετη δεν πειθει τους πολλους και καλο ειναι να το μαθει απο καπου.
Ν.Ψ

από ΑΝΑΤΟΛΙ ΒΑΣΙΛΙΕΦ – Πέρα απο την Μήδεια – Μια εκπληκτική παράσταση που έφερε σε αμηχανία, προκάλεσε και εξόργισε τους Επιδαυρικούς, και όσους είναι “αφιερωμένοι” στο αστικό θέατρο., 2008/08/22 at 10:22 μ.μ.

————————————–

Παναγιώτης Καρακούλης
p_karak@otenet.gr |

Η άποψή μου σίγουρα είναι αρνητική για την παρασταση χωρίς να μπορώ να την τεκμηριώσω.Πρόκειται πάντως για επιδοτούμενη διπλή ασέλγεια. Ασέλγεια πάνω στο κλασικό κείμενο (αλήθεια θα τολμούσε κάτι ανάλογο στην πατρίδα του Σέξπηρ; ) Ασελγεια επίσης γιατί ξοδεύτηκαν ένα σωρό χρήματα όταν την ίδια στιγμή της παράστασης πεθαναν κάποιοι συμπολίτες μας αβοήθητοι επειδή δεν υπάρχουν αρκετές κλίνες στην Εντατική.

από ΑΝΑΤΟΛΙ ΒΑΣΙΛΙΕΦ – Πέρα απο την Μήδεια – Μια εκπληκτική παράσταση που έφερε σε αμηχανία, προκάλεσε και εξόργισε τους Επιδαυρικούς, και όσους είναι “αφιερωμένοι” στο αστικό θέατρο., 2008/08/21 at 4:47 μ.μ.

————————————-

freedomlog
http://freedomlog.wordpress.com | jpml02@yahoo.com |

Η παράσταση ήταν γελοία. Θα πρέπει και οι σκηνοθέτες, ηθοποιοί κλπ, να σέβονται το κοινό.
Εκτος από ύβρεις, υπήρξαν και εύστοχα σχόλια. Όταν ο κ. Ψαρράς απευθυνόμενος προς το κοινό ανέκραξε “Έλεος”, πήρε την απάντηση “κι εμείς αυτό λέμε”.

από ΑΝΑΤΟΛΙ ΒΑΣΙΛΙΕΦ – Πέρα απο την Μήδεια – Μια εκπληκτική παράσταση που έφερε σε αμηχανία, προκάλεσε και εξόργισε τους Επιδαυρικούς, και όσους είναι “αφιερωμένοι” στο αστικό θέατρο., 2008/08/21 at 4:21 μ.μ.

————————————-

goas
http://goas.wordpress.com/ | goas_1976@yahoo.gr |

Σας ευχαριστώ δια την αφαίρεσιν και υποβάλλω προς αφαίρεσιν και το σχετικόν μου σχόλιον.

Είναι δύσκολον ομολογώ να διακρίνωμεν ποίος κάνει θέατρον επειδή επιχορηγείται και ποίος επιχορηγείται επειδή κάνει θέατρον, δε νομίζετε;

Το καλό αποτέλεσμα μιας παραστάσεως μη σας παρασύρει σε γενικότερα συμπεράσματα περί του ήθους οι των προθέσεων των επιχορηγούμενων. Ας αρκεστούμε στο ότι ο επιχορηγούμενος θα λάβει την αμοιβήν του είτε αρέσει, είτε δεν αρέσει η παράστασις

Σας ευχαριστώ και πάλι, δια το διάλογον.

από ΑΝΑΤΟΛΙ ΒΑΣΙΛΙΕΦ – Πέρα απο την Μήδεια – Μια εκπληκτική παράσταση που έφερε σε αμηχανία, προκάλεσε και εξόργισε τους Επιδαυρικούς, και όσους είναι “αφιερωμένοι” στο αστικό θέατρο., 2008/08/21 at 3:05 μ.μ.

————————————–

vaDo
91.132.98.131

Προσωπικά, η παράσταση δεν με έπεισε. Ωστόσο, θα ήθελα να σταθώ στις αντιδράσεις του κοινού, που μας έφεραν πίσω σε άλλες εποχές, φανατισμού και σκοταδισμού.

Ούτε στο γήπεδο ακούγονται τόσα «ου», ενώ τα υβριστικά σχόλια του κοινού δεν περιποίησαν τιμή σε κανέναν, και κυρίως σε αυτούς που τα απηυθυναν.

Είναι αλήθεια ότι το μεγαλύτερο μέρος του κοινού περίμενε να δει μια κλασσική παράσταση, ενός κλασσικού έργου, με μια κλασσική πρωταγωνίστρια, σε έναν κλασσικό χώρο.

Δυστύχως ή ευτυχώς, πέραν του χώρου (που ακόμη και αυτό συζητείται: τι σημαίνει κλασσικός χώρος;) οι υπόλοιπες παράμετροι διαψεύστηκαν, με αποτέλεσμα το κοινό να βγει έξω από τα νερά του και να αισθανθεί προδομένο. Αισθάνθηκε ότι βεβηλώθηκε η «ιερότητα» της Επιδαύρου και το κείμενο του Ευριπίδη, ωσαν να υπάρχουν εξ ορισμού ιεροί χώροι και ιερά κείμενα στο θέατρο.

Σε κάθε περίπτωση, οι αντιδράσεις του κοινού, ανεξαρτήτως του αν άρεσε ή δεν άρεσε η παράσταση του Βασιλιεφ, έδειξαν ότι το ελληνικό κοινό είναι απαίδευτο, ακόμη και στα στοιχειώδη – και κυρίως σ’ αυτά- που απαιτούν να μη διακόπτει και να μη «λουζει» το κοινό με υβρεολόγιο τους ηθοποιούς την ώρα που προσπαθούν – επιτυχώς ή ανεπιτυχώς – να υποδυθούν έναν ρόλο.

Επίσης, είναι πολυ πιθανό, αν το κοινό έβλεπε μια άκρως βαρετή και συμβατική σκηνοθετικά παράσταση, να αποθέωνε στο τέλος τη Λυδία Κονιόρδου, ως μέγιστη τραγωδό, καθώς έτσι την έχει συνηθίσει.

Τι τραγωδία αλήθεια…

από ΑΝΑΤΟΛΙ ΒΑΣΙΛΙΕΦ – πέρα απο την Μήδεια, 2008/08/20 at 8:09 μ.μ.

————————————–

goas
http://goas.wordpress.com/ | goas_1976@yahoo.gr

Παρακαλώ σας, μη λέγετε πως ο μέγας Βασίλιεφ δεν είναι σκηνοθέτης των επιχορηγήσεων, είναι ψέμα.
Η Μήδεια – που, ευτυχώς, σας άρεσε – στοίχισε 1.200.000 ευρώ αποκλειστικά κρατικού χρήματος.
Ο μέγας – αναμφίβολα – Ανατόλι Βασίλιεφ υπήρξε τέκνον της Σοβιετίας, η οποία μόνον επιχορηγούμενους καλλιτέχνες επέτρεπε.
Χαίρω που σας ήρεσε η παράστασις – δυστυχώς δεν την έχω δει ακόμη – αλλά, μην κάμνετε αποστροφάς στις πρώτες σας προτάσεις.
Έρρωσθε!

από ΑΝΑΤΟΛΙ ΒΑΣΙΛΙΕΦ – Πέρα απο την Μήδεια – Μια εκπληκτική παράσταση που έφερε σε αμηχανία, προκάλεσε και εξόργισε τους Επιδαυρικούς, και όσους είναι “αφιερωμένοι” στο αστικό θέατρο., 2008/08/20 at 1:01 μ.μ.

——————————————————————————–

Σημείωμα Σκηνοθέτη:

Τη μάνητα ψάλλε θεά της κόρης του Αιήτη
Την τρομερή, που σώριασε καημούς στους Κορινθίους
απ’ όταν φιλονίκησαν και πρωτομπήκαν σ’ έχθρα
ο κυβερνήτης της Αργώς, ο Βασιλιάς Ιάσων
και λαγγεμένη από έρωτα η Μήδεια απ’ την Κολχίδα

————————————————————————————–

2 responses

  1. Angela

    Το ξαναέγραψα και το ξανακάνω. Με εκφράζει απόλυτα.
    Λυπάμαι για ότι είδα. Λυπάμαι….

    August 29, 2008 at 20:17

  2. worldcity

    Αγαπητή κυρία Angela,
    το σχόλιο που δημοσιεύσατε λοιπόν στο blog που παραπέμπετε είναι:

    ——————–
    “Apisteuta gegonota. Aporo pos den exei katakleistei apo sxolia. Htan oti xeirotero mporouse na synvei sto theatro tis arxaias epidaurou. Oi ksenoi de prepei na kanoun theatro, ekei mesa toulaxiston. Kai tora exoun gemisei olous tous dromous me afises gia ti parastasi tis mideias stin athina. Eleino. A re Ellada ti sou kanoun…”

    Έγραψε η Angela / Aug 29 2008 στις 8:12 PM
    ——————–
    (ειρήσθω εν παρόδω το άρθρο του blog – στο οποίο παραπέμπετε – είναι εξαιρετικά συντηρητικό, γεμάτο φοβίες και ταμπού).
    ——————–

    Μήπως είστε υπερβολική?

    Θα ήθελα και εγώ να σας παραπέμψω να διαβάσετε και τα υπόλοιπα άρθρα του “La Ivolution”.

    Θα βρείτε και μερικά που είναι εντελώς αντίθετα απο την δική σας γνώμη.

    Σας προτρέπω να το πράξετε.

    σας ευχαριστώ

    WorldCity

    https://worldcity.wordpress.com/

    August 29, 2008 at 21:02

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s